top of page

Brukerbetingelser for Calla Group AS – www.calla.no

​

Generelle vilkår

Vennligst les gjennom våre generelle vilkår for handel hos www.calla.no  Ved kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.

Registrering

For å handle hos Calla.no må du ha leveringsadresse i Norge samt at du må ( kan ) registrere deg hos oss. Registreringen er gratis og uten forpliktelser om kjøp. Vi lagrer opplysningene på en sikker måte og opplysningene vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende. Ta godt vare på passordet ditt.

www.calla.no kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan også gjennomføres gjennom Klarna og kun gjennomføres av personer over 18 år

www.calla.no selger kun varer beregnet for privatmarkedet og til eget forbruk. Varer du handler hos oss er derfor ikke ment for videresalg eller bruk til kommersielle formål.

Nyhetsbrev

Ved å melde deg på vårt nyhetsbrev samtykker du til at www.calla.no  behandler personopplysninger om deg i form av e-postadresse/telefonnummer. Du er informert om og klar over at du når som helst kan trekke ditt samtykke tilbake. Dette kan gjøres via egen link i nyhetsbrevet du mottar, eller ved å ta kontakt med kundeservice.

Adresseendring

Av sikkerhetsmessige årsaker må du selv endre adressen under "Mine adresser" på "Min side". Adressen du velger som standardadresse vil bli brukt som standard faktura- og leveringsadresse ved fremtidige kjøp, men vil ikke påvirke allerede eksisterende ordre. Vi sender alle pakker til leveringsadressen som er lagret på ordren når vi registrerer din innbetaling. Du velger selv leveringsadresse når du går til kassen. Du har også muligheten til å selv endre leveringsadressen før betaling av ordren eller godkjenning av faktura.

Betaling

Vi må ha registrert innbetaling før vi behandler ordren. Vi tilbyr betaling med  Transfer til bankkonto, Paypal Vipps og Klarna (Klarnas brukerbetingelser, Klarnas personvernpolicy).

3D Secure er en ekstra sikkerhetsfunksjonalitet for online kortbetalinger. 3D Secure er også kjent som "Verified by Visa" (VISA) eller "MasterCard Secure Code" (MasterCard). Det er bankens beslutning om å tilby denne funksjonaliteten til forbrukere. Klarna, sammen med banken, tar avgjørelsen om forbrukeren må bruke 3D Secure ved betaling online via Klarna Checkout.
 

Frakt

Hos www.calla.no er det 29,- i frakt, men for kjøp over 399,- er det fri frakt. Små pakker sendes normalt som brevpakke mens større pakker sendes som Servicepakke med Posten Norge AS.

Leveransevilkår

www.calla.no har forsendelser til hele Norge. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis mellom 1 og 3 virkedager etter registrert innbetaling. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner.

Brevpakker leveres normalt sett i din postkasse. I noen tilfeller, for eksempel hvis postkassen din er full, må du hente pakken på postkontor. Da vil du få henteseddel i postkassen.

Servicepakker leveres til ditt postkontor. Posten sender hentemelding på e-post og du vil i tillegg få hentemelding på SMS dersom du har valgt dette i din profil. Alle forsendelser med Servicepakke kan spores under "Mine ordre" når produktene er sendt fra oss.

Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse. www.calla.no er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. Posten returnerer etter sitt system uavhentede pakker etter 7 dager.

Dersom du ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt, ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss for din regning. Du vil i slike tilfeller bli tilbudt å få ordren tilsendt på nytt til kr 150,-. Dersom du ikke betaler ny frakt eller ikke ønsker sendingen på nytt vil du bli belastet et gebyr på kr 200,- fra det innbetalte beløp i tillegg til returfrakt på kr 69,-. Eventuelt restbeløp blir kreditert mot betalingsmåten som ble benyttet ved betaling av ordren. Opprinnelige fraktkostnader refunderes ikke.

Dersom du ber Posten om å returnere varen, samt at du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden.

Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan du som kunde fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen oversittes kan du heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager.

Skadde sendinger

Dersom du mottar en skadd sending, plikter du som kunde å forholde deg til våre rutiner som gjelder ved mottak av en skadd sending. Logg inn på www.calla.no  og registrer en sak i chaten. Da vil du få svar fra en av våre saksbehandlere som vil hjelpe deg videre. Varer som er skadet etter sending med Posten må fremvises på postkontor og skademelding må fylles ut.

Vareinformasjon

www.calla.no gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. Calla Group AS tar allikevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse. Calla Group AS tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager. Alle våre produkter kan brukes i Norge. Det følger med bruksanvisning på alle produkter som krever dette. 

Copyright

Innhold på www.calla.no er Calla Group AS  sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Calla Group AS.

Reklamasjon og angrerett

Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer eller feil ved leveransen, skal rettes skriftlig. Det er viktig at du registrerer saken. Du får da svar fra en av våre saksbehandlere snarest mulig. Ikke send tilbake varer før du har fått beskjed om dette fra saksbehandler. På denne måten håndteres saken smidigst mulig og uten unødvendige returkostnader. Tilbakebetaling ved angring/reklamasjon som medfører kreditering, skal skje innen 14 dager etter mottak av retursendingen.
 

Angrerett og angrefrist – generell informasjon

Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt i henhold til angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt.

Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Du vil da motta en ferdig frankert returseddel som benyttes for retur av varer. For retur av varer på eget initiativ, der vår returseddel ikke benyttes, brukes følgende informasjon. Merk at du som avsender selv står ansvarlig for returen, når vår returseddel ikke benyttes. 

Calla Group AS

Bru-Fjellveien 32

1404 Siggerud

Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare) eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.

Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Før oppgjør finner sted, skal varen sendes i retur til selger snarest mulig -og innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende.

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendige for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).

Reklamasjon – generell informasjon

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den gi selgeren skriftlig melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende:

  • Holde kjøpesummen tilbake

  • Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering

  • Kreve heving av kjøp dersom mangelen ikke er uvesentlig

  • Kreve erstatning

Dersom selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.

Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner kan du kontakte oss gjennom "Kundeservice"

Verneting

Ved en eventuell tvist følger Blivakker.no Forbrukerklageutvalgets avgjørelser. 

bottom of page